Home ALE Sectoren Liften Contact Links    
 
 
 
Overzicht
Ambistar ® Green lift
Ambistar ® personen lift
SM 2 Personenlift
Home lift
Platform lift
Platform lift Compact
Platformlift / Mindervalide lift
Servicelift (keuken / spijzen / kleingoederen)
Goederen / Fabriek lift
Goederenlift UP
Autolift richtlijn liften
Autolift richtlijn machines
Liftschachtstructuur
Renovatie en modernisering
Roltrappen (escalators)
Rolbanden (moving Walks)
DigiPara Liftdesigner
We use DigiPara Liftdesigner for
elevator drawings
Liften / Autolift richtlijn liften
 
Toepassingen
Onze extra verstevigde en robuuste verticale goederen transportliften zijn speciaal ontworpen en geschikt om te worden ingezet als autolift in residentiële gebouwen of publieke autoparken en parkeergarages.
 
Voordelen
  • zeer hoge bedrijfszekerheid en gebruikscomfort
  • robuuste constructie
  • onderhoudsvriendelijke materialen
  • betrouwbaar intelligent controlesysteem
  • energievriendelijk
 
 
Uitvoeringen / Functionaliteiten
Cilinders
Twee tegengestelde hydraulische, directe actie, cilinders op een zodanige wijze dat de cabine niet wordt opgehangen door middel van kettingen of kabels. Afhankelijk van de hefhoogte, kunnen de cilinders uitgevoerd zijn als:
  • enkelvoudige cilinders voor hefhoogtes tot 4,5m
  • telescopische cilinders met 2 expansies voor hefhoogtes tot 7m
  • telescopische cilinders met 3 expansies voor grotere hefhoogtes
Ieder type cilinder heeft hydraulische buffers, via afsluiters met elkaar verbonden, die bij gelijktijdige afsluiting voor hogere prestaties zorgen.
Hydraulische unit
Hydraulische unit met in olie gedrenkte motor, geluidsarme schroef pomp, ventielblok met alle veiligheidsmaatregelen gespecificeerd in EN 81-2, voorzien van identificatie en instructie plaatjes. Drie beschikbare types, afhankelijk van het vereiste pompdebiet en olie-inhoud:
  • 500x800x950 (hoogte)
  • 500x1000x1200 (hoogte)
  • 500x1200x1400 (hoogte)
   
Dubbel geschakelde pomp eenheid (autolift)
Supplementaire eenheid gebaseerd op twee gekoppelde hydraulische units. Ze kunnen ofwel gezamenlijk opereren (elk op halve kracht) ofwel slechts één van hen (op volle kracht) waarbij de andere als reserve functioneert.
 
Noodgroep (autolift)
Een aanvullend hydraulisch systeem komt in werking in geval er een probleem ontstaat met de hoofdeenheid. De liftsnelheid bij het gebruik van dit systeem bedraagt circa 0,1 m/s. Het systeem bestaat uit een motor-pomp en een enkele snelheids ventielblok. Dit is geplaatst in de hydraulische eenheid zelf. Het werkt niet als een onafhankelijke niveauregeling.
 
Leidingen
De standaard uitvoering omvat 6 meter van de hoofdleiding, een joint voor het omleiden van de put en 3 meter van cilinder connectieleidingen.
  • Rigide: leidingen volgens DIN 2391 staal St-37,4 (NBK).
  • Flexibel: hydraulische slangen met dubbele metalen gaas, met montage moer en metrische schroefdraad verbinding.
 
Oliekoeler (optioneel)
Een oliekoeler is noodzakelijk in het geval van meer dan 20 starts/uur van continubedrijf. De dimensionering hangt af van het gebruik van de unit (matig of intensief) en de te heffen belasting. In het geval van intensief gebruik zal de hydraulische eenheid een groter aantal starts per uur aankunnen.
 
Olietank verwarmer (optioneel)
Weerstand met controle thermostaat, voor de verwarming van olie in de olietank. Het is een adequate optie wanneer de hydraulische unit lijdt aan extreem lage temperaturen. De olie temperatuur moet hoger blijven dan 15 °C.

Geleiders
De geleiders zijn versterkt door het lassen van industriële gelamineerde spanten (IPE-160). De bevestigen tussen geleiders en schacht zijn gemaakt van gelaste fixaties.

Draagraam
Het draagraam wordt gevormd door 2 frames elk opgehangen aan een cilinder. De autovloer rust op vier structureel verlaagde balken (2 centraal en 2 aan de buitenzijde). De centrale balken en de beugels van de buitenbalken worden rechtstreeks geschroefd aan de draagframes.
De draagframes zijn voorzien van rollers voor de verplaatsing door de geleiders en kunnen worden ingedeeld in twee verschillende types:
  • gemaakt uit staal
  • gemaakt uit Vulkollan (synthetisch materiaal met polyurethaan als basis), aanbevolen vanaf 0,2 m/s (optioneel, inbegrepen voor 0,3 en 0,4 m/s). Ze worden gebruikt om het geleidingsgeluid te verminderen.
Schacht en wand karakteristieken
De geleiders worden met speciale bevestigingen gemonteerd op solide betonnen wanden. Voor holle wanden zijn er alternatieve bevestigingen mogelijk.
 
Kooi/cabine
De kooi bestaat uit stalen platen afgewerkt in gebakken epoxy-polyester verf in volgende uitvoeringen:
  • standaard licht grijs RAL 7032; ruwe textuur
  • roestvrij staal plaat
  • gegalvaniseerd staal plaat
  • overige RAL kleuren (optioneel)
De kooi is voorzien van auto bumpers uit staalplaat, hout of roestvrij staal. De vloer bestaat uit gegroefde staalplaat (4 mm) met standard primer afwerking (roestvrij staal of gebubbeld zwarte rubber bedekking zijn optioneel).
 
Cabine/aankomst deuren
De deuren bestaan uit 4, 6 of 8 panelen en worden afgewerkt in gebakken epoxy-polyester verf of roestrvij staal.
Het gaat om automatisch telescopische deuren met regelbare opening- en sluittijd.
 

Verlichting
Twee plafond armaturen met prismatische diffuser met telkens 2x18W.
Om energie te besparen is een automatische uitschakeling van de verlichting installeerbaar (optioneel).

 
Overige opties
  • nooddeur bij insluiting van personen
  • aanpassen van de nuttige deuropening tot de cabine afmetingen teneinde de ingangen te beschermen.
  • uit het center geplaatste deuren
  • verschillende deurafmetingen voor beide ingangen
  • put ladder
Bedieningspaneel, controle eenheid en beveiligingsopties
  • roestvrij staal
  • anti vandalen drukknoppen; met braille bedrukking
  • deur openen; nood en geluidsalarm drukknoppen
  • geďntegreerde noodverlichting
  • positie indicator display
  • geluid en cabine licht signaal ter signalisatie van overgewicht
  • luidspreker met microfoon voor intercom
  • twee weg intercom; nood telefoon lijnen (optioneel)
  • dubbele knoppen paneel; sleutelschakelaars (optioneel)
  • diverse functionele modes (drukknop; sleutelschakelaar; afstandsbediening) voor de aankomst bedieningspanelen
  • her nivellering met open deuren is mogelijk
  • automatische terugkeer naar grond niveau na 10 minuten
  • standaard brand alarm controle optie
  • controle systemen wanneer meerdere auto liften gecoördineerd moeten werken
  • cabine aanwezigheid/aankomst geluidsignaal (optioneel)
  • richtingsindicators
  • selectieve toegangscontrole (bij 2 ingangen)
  • verkeerslichten systeem
  • parkeer hulpsysteem (auto uitlijning)
  • automatische deuropening bij spanningsuitval
  • rook extractie ventilator
  • licht barričres voor controle van obstakels bij het sluiten van de deuren
  • diverse overige technische en functionele beveiligingen zijn beschikbaar
 
Karakteristieken / Specificaties
Technische specificaties
Capaciteit Max. 5000 kg      
  De nominale belasting wordt beperkt tot 80% van de maximale belasting en wordt bepaald door de cabinevloer volgens grafiek 1.1.A (norm EN 81-2):      
  Nominale belasting Q (Kg) Bovenlimiet AxB (m˛) Q* P
  1000 3,6 1625 1650
  1500 4,8 2375 1850
  2000 6,6 3500 2200
  2500 8,6 4750 2500
  3000 10,6 6000 2900
  3500 12,6 7250 3200
  4000 14,6 8500 3500
  4500 16,6 9750 3800
Snelheid 0,1 <> 0,5 m/s (max 3000 kg)      
Hefhoogte Maximaal 12m (tot 8 stopplaatsen); beperkt tot 11m voor maximale belasting.      
Kooidimensies 1500 mm(breed) x 1600 mm (diep) x 2200 mm (hoog) <>
3450 mm(breed) x 6000 mm (diep) x 2850 mm (hoog)
     
Kooiingangen 1 of 2 toegangen      
Deurdimensies Max. 3200 mm(breed) x 2800 mm (hoog)
Standaard 2000 mm vrije hoogte
     
Voeding 400 V +- 5%, 3 fasen, 50/60 Hz.      
Vermogen 12 kW <> 40 kW      
 
De autolift is ontworpen en vervaardigd in overeenstemming met de eisen van de liften richtlijn 95/16/CE, door de vervulling van de geharmoniseerde norm EN 81-2 en de richtlijn van elektromagnetische compatibiliteit 89/336/EEG.
Zij heeft het CE testcertificaat type ATI/LD-VB/M012/99 (instelling geregistreerd onder 0053) als MODEL lift.
 
Downloads
 
• ETi406 autolift
Download pdf
 
   
  © All Lift Engineering bvba • Godensteenstraat 18 • B-3700 Tongeren • België • Tel : +32(0)12/26.14.37 • Fax : +32(0)12/23.87.28 • info@alelift.be • Algemene verkoopsvoorwaarden